onsdag 22 mars 2017

2000 spänn för magiska händer

Häromdagen tröttnade jag på att vara blondin så jag bokade en tid på Magic hands vid Port 73 i Haninge och jag fick en tid idag kl 16:30 för att färga hår och plocka ögonbryn. Jag fick underbar hjälp och om jag ska vara ärlig har jag varit lite tveksam sedan Gona slutade, hon är den bäste frisör jag haft och som alla vet är ju håret som lite heligt för tjejer.. ja, och killar med för den delen.


Hur som, jag visste nog inte riktigt vad jag ville mer än att ha lite mörkare igen. Har saknat mitt mörka hår SÅ mycket och efter min katastrofala rosa färgning är jag mycket försiktig och vågar inte göra NÅGOT själv med håret. Det är sluttestat för min del.

Jag fick till förslag en mjukt mörkbrun färg som skulle ge värme till lystern och den såg riktigt bra ut. Sagt gjort. dags för stolen.. jag fick en sista blick på mina blonda lockar och sedan av med glasögonen.

Hon började med att kladda i massa färggojs och där fick jag sitta en stund. Passade faktiskt på att samtidigt titta på Bonusfamiljen, den kan man se via SVT:s app: SVT Play. Jag skulle ingen stans och kan inte läsa utan glasögon så det passade perfekt. Efter en lååång stund gick vi för att plocka brynen, då visade det sig att denna stjärna till frisör även trådar ögonbrynen. Perfekt, snabbt och enkelt. Ont som faaan men läckert blev det.

Hon skötte om min hår med ren kärlek och omtanke, jag blev snygg som en vårdag och känner mig mer hemma i detta än någonsin. Att Mary tyckte jag såg ut som en tant beror nog på att håret fönades inåt!! Herregud, det är 2017, man fönar väl inte hår inåt längre. Hahaha...

Som tur var så hade jag en tofs med mig så jag kunde sätta upp håret.

Slutsumman för håret denna gången blev 1 1/2 timme och 195 kr men jag blev, som alltid, så oerhört nöjd och kan återigen rekommendera Magic Hands.

Nu är det dags för jobbelijobb så vi ses.

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar