söndag 2 april 2017

April, april.. jag var en dum sill...

Jag har med all säkerhet världens underbaraste dotter. Mary är helt fantastisk.. <3

Idag, den 1 april, körde hon det bästa aprilskämtet någonsin med mig... och jag kommer ALDRIG glömma det.

När jag åkte till jobbet imorse ringde jag henne, som jag alltid gör när jag åker till jobbet och hon är hemma hos T på helgen. Hon svarade glatt och berättade att det gick bra på ridningen igår och att hon sovit gott. Dessutom saknade hon mig mycket och ville att vi skulle ses på kvällen.

Jodå, det var ju inga problem men nu skulle vi först klara av morgonen och frullen. Glatt berättade hon då att hon och hennes far minsann hittat en glasstårta i frysen och att de skulle äta den till frukost. 

ATT JAG INTE KÖRDE AV VÄGEN!!!

Jag trodde jag skulle smälla av, glasstårta till frukost.. :-(  Jag förklarade för lilla damen att detta inte var den bästa av frukostar och att hon skulle minsann äta ngt vettigt innan hon fick glass. Hon ska inte vara en gottegris på morgonen. Jag bad att få prata med hennes kära far och då brister hon ut i gapskratt och upplyser mig om att det är "April, April.. din dumma sill....."

Jag, och hon också för den delen, skrattade så jag skrek. Hon är ju helt underbar och defintivt den bästa att lägga upp ett skämt. Så seriös hon lät så hade hon kunnat lura vem som helst. Men nu har jag ju en upp på henne och tro mig... den ska jag lura länge på. :-)

Det är en otroligt stolt mamma som skriver detta och jag berättade tydligt hur stolt jag är över min kära dotter. Hon kommer bli bättre och bättre på att skoja till det i framtiden och köra perfekta practical jokes, det är min tjej det. 

Nu är det läggedags och natti till er alla.

Kram Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar