tisdag 23 maj 2017

Long time no see...

Ja, djäklar i min låda... det var ett tag sedan jag skrev nu. Jag har mina ups and downs och jag har inte kännt att jag haft ork att blogga på wtt tag. Det har hänt endel som jag kan blogga om när energin är tillbaka. Det som får mig att skriva nu är att jag är så djävla besviken.

Såg ett inlägg i ett socialt medie och kände bara att.. "varför är detdär inte jag? Varför får inte jag den bekräftelsen som behövs? Duger jag inte till?"

Alla människor, och då menar jag ALLA människor... kungligheter, dagisfröknar, skolbarn, kändisar av alla de slag.. alla behöver vi bli sedda och bekräftade. Vissa mer och vissa mindre.

Kanske har man en depression som gör att behovet ökar och kanske är man i en peak som för att man känner sig bäst i hela världen.  Oavsett är behovet lika hos alla så varför har vi så djävla svårt att bekräfta varandra?

Jag ska erkänna att jag känner att jag inte räcker till, att det jag gör inte är tillräckligt bra. Dessutom så är jag alltid mig själv vilket kanske inte heller uppskattas av vänner och bekanta.

I perioder har jag en livsstil som kanske inte passar alla och på något sätt stör denna de "vänner" jag har. Min närmsta vän, eller som jag trodde att hon var, har inte hört av sig på över ett halvår. Har en känsla av att det är för att jag lever själv, flyttade till Stockholm och inte kunde åka ner så mycket som hon ville, ja.. plus lite annat onämnbart. Under de 11 år jag bott här har jag ALLTID ställt upp, trots 50 mil mellan. Men tyvärr.. när jag behövt hjälp och stöd är telefonen död.. stendöd.. så.. den bekräftelse på vår vänskap som behövdes fanns och kom aldrig.

Det har blivit lite så här också, tyvärr. Kanske får jag ändra mitt levnadssätt så det passar andra och sluta vänta på bekräftelse.... fast det går ju inte.. då dör jag ju...

Jaja.. det vart ett litet gnällinlägg.. ber om ursäkt för det.. nu ska jag sova bort min bedrövelse och vara lycklig över att jag vaknar imorgon..

Puss och natti

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar